Rustdag, ja ja. - Reisverslag uit Estella, Spanje van Paul Koonen - WaarBenJij.nu Rustdag, ja ja. - Reisverslag uit Estella, Spanje van Paul Koonen - WaarBenJij.nu

Rustdag, ja ja.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 Mei 2023 | Spanje, Estella

Woensdag 3 mei 2023

Puente la Reina-Estella. 22km

Gisteren sprak ik uit dat dit een rustige korte dag zou zijn. Een korte afstand om Estella als pelgrimsplaats niet te snel te passeren. Dat soort voorspellingen ga ik niet meer doen. Vanuit Puente la Reina ging het behoorlijk omhoog, wel mooi. Omdat plaats van vertrek én aankomst echte pelgrimsplaatsen zijn, zien we er zeer veel. Anders dan ik dacht zijn ze niet lang voor 7 uur weg. Als wij om 9 uur in de straat gaan ontbijten is het er nog druk en ook onderweg in het eerste stuk. Iedereen is vriendelijk; zwaaien en roepen, de hele wereld loopt hier rond, ook de lokale Spanjaarden groeten. Om half-twaalf zijn we op bestemming. Via een auto-check-in met codes zouden we naar binnen moeten kunnen.

Binnen komen we en de fietsen mogen ook in de hal. De bagage mag ook in een kamer, maar die is verder nog niet gereed. De rest van het geautomatiseerde proces loopt niet goed. Dat de Spaanse mevrouw bij de ingang wederom alleen Spaans spreekt helpt daarbij niet. Uiteindelijk zie ik dat ze de helpdesk heeft ingeschakeld, maar die komt er ook niet uit. We krijgen het benodigde magneetkaartje en gaan. In de fietskleren gaan we dan de boel verkennen en wat drinken en vervolgens ook wat eten. Mooie kerken en oude straten en gebouwen. Om twee uur kunnen we in de kamer, mooi en ruim. We proberen daar ook weer nieuwe hotelboekingen te maken. Op een gegeven moment lijkt daar niets meer te lukken, boeken zowel als betalen niet. De gebelde Rabobank mevrouw heeft geen oplossing we krijgen er de kriebels van, we hebben geen cardreader meegenomen en dat zou het misschien zijn.

We lopen het stadje in met het idee dat we misschien een Nederlander met een cardreader tegen het lijf lopen... Zowaar, daar zie ik iemand bellen met een oranje telefoon en hij praat Nederlands!, ja zeker heeft hij een raboreader in zijn rugzak die we kunnen lenen. Waar de magie precies zat weet ik niet, maar even later gaat alles weer, poeh, poeh.

Daar moet op gedronken worden met wat tapas in het nu nog vriendelijker zonnetje. De buitentemperatuurmeter van de Apotheken geven 31°aan.

In alle tussentijd hebben we her en der weer 4 stempeltjes verzameld.

Morgen een stuk meer kilometers naar Logrono.

• 04 Mei 2023 - 08:26

Wim En Tineke :

Oh luitjes, het moet niet te gek worden hoor. Gelukkig zijn er ook meerdere Nederlanders onderweg. Voortaan dus ook aan een bankpasje plus reader denken. Goede reis verder!

• 04 Mei 2023 - 09:20

Zef/Irene:

Even spannend geweest

• 04 Mei 2023 - 10:43

Jacqueline:

Verhaal erg spannend om te lezen . Hoop dat het verder allemaal relaxed verloopt .

Goeie reis het worden iedere dag minder kilometers om het einddoel te bereiken.

• 04 Mei 2023 - 16:33

Kaiser-Koonen:

Een spannende dag! hopelijk gaat het vandaag beter.

Wij hebben woensdag een spannende promotie van Herman gehad. Het is heel goed gegaan en de " bul" is binnen. Mooi universiteitsterrein in Tilburg; veel groen.